Geoblog.pl    pawelgorecki3    Podróże    Sycylia    Castellammare del Golfo

Castellammare del Golfo

Włochy
Włochy, Castellammare del Golfo i okolice

Na początek miasteczko Castellammare del Golf. My właśnie tam rozpoczęliśmy nasza podróż po Sycylii. Położone w północno-zachodniej części wyspy. Około 30 - 40 minut jazdy samochodem od lotniska. Śliczne stare miasto połączone z małym portem/mariną. Dodatkowego uroku dodaja  dziesiątki małych restauracji i barów ulokowanych wzdłuż tafli wody. Od makaronów, po chińskie i rybę z grilla. Każdy znajdzie coś dla siebie. Godnym poleciania jest Hotel Punta Nord - Est.  Dobre śniadanie, kameralny basen, 5 minut od centrum. Koniecznie poproście o pokój z widokiem na morze ;-).
Obowiązkowo, wyjeżdżając z miasta w kierunku zachodnim zatrzymajcie się na wzgórzu (będziecie wiedzieli, gdzie jak zobaczycie mnóstwo samochodów i małych straganów :-)). Rozciąga się tam przepiękna panorama miasteczka i mariny. Jest to także doskonale miejsce na szybkie zakupy pamiątek i relaks.     Lecimy dalej :-)San Vito Lo Capo to urokliwa miejscowość wypoczynkowa na zachodnim wybrzeżu około 40 minut jazdy od Castellammare del Golf. Bardzo długa piaszczysta plaża, a w tle panorama okoliczych wzgórz charakterystyczna dla tej części wyspy. Bardzo fajne miejsce na spędzenie popołudnia wylegując się w słońcu lub pluskając w morzu.
Uwaga, zwróćcie uwagę gdzie parkujecie. Tutaj, jak i na całej wyspie kolor miejsc parkingowych ma znaczenie :-)