Geoblog.pl    pawelgorecki3    Podróże    Cannes    Cannes

Cannes

Francja
Francja, Cannes

Idealne miejsce na krótki weekendowy wypad. 3-4 dni, tyle w zupełności wystarczy na zwiedzanie połączone z wypoczynkiem.

Najlepiej do Cannes dostać się przez lotnisko w Nicei. Z lotniska kursuje do centrum Cannes specjalny autobus. Z tego, co pamiętam, podróż nie zajmuje więcej niż 40 minut. Oczywiście cena za taki przejazd jest wyższa niż normalna komunikacja miejska. Jedyny minus tej drugiej opcji jest fakt, iż w drodze z lotniska trzeba się w Nicei przesiąść na drugi autobus. No i doliczcie dłuższy czas przejazdu.

Najlepiej zarezerwować sobie miejsce gdzieś w centrum blisko do plaży. My zatrzymaliśmy się w Citadines Coroisette. Apartamentowiec w starej kamienicy zlokalizowany nie więcej niż 500m od wybrzeża I głównej promenady. Idealny dla pary, ale jak potrzeba to napewno znajdziecie coś na większą ilość osób.

Plan wycieczki raczej standardowy. Rano zwiedzanie, potem byczenie, a wieczorem jadło I napoje J.
Co zobaczyć? Port, stare miasto, biuro festiwalowe, miejskie plaże – wszystko w obrębie 300-400 metrów. Polecam też wypad na wyspę Sainte-Marguerite. Wyspa zlokalizowana jest u wyjścia z port. Rejs na wyspę trwa nie więcej niż 20 minut. Doskonałe miejsce na relaks. Wycieczka po lesie, skaliste plaże, szybki lunch w jednej z paru kafejek.
Jeżeli chodzi o plaże, to są tu dwie przeznaczone dla zwykłych zjadaczy chleba. Te prywatne przynależą do hoteli. Zapewne jest opcja się do nich dostać, ale za oplata.

Restauracje, do wyboru do koloru, a I ceny bardzo przystępne. Bardzo polecam restaurację Au Mal Assis. Jeżeli kochacie owoce morza napewno będziecie z siódmym niebie J. Zresztą popatrzcie na moje zdjęcia.
To chyba wszystko. Jak wspomniałem to szybki weekendowy wypad, wiec nie ma się co rozpisywać.