Geoblog.pl    pawelgorecki3    Podróże    Polska&Czechy, narty 2012    Karpacz i polska strona Sudetów

Karpacz i polska strona Sudetów

Polska, Karpacz

To był mój pierwszy raz w tej części Polski i muszę przyznać, iż byłem bardzo miło zaskoczony.

Jak rodowity Krakowianin, moje górskie wypady kręciły się wokół polsko-czeskich Tatr. Białka, Chopok, Wierchomla, każdy z moich rejonów doskonale zna te nazwy. Ale do rzeczy....
Karpacz. Szybki lot do Wrocławia, A4, skręt na krajową 3 i jesteśmy na miejscu. Kiedy dotarliśmy na miejsce była już „czarna noc” więc przyszło mi czekać do rana by rozeznać się gdzie tak naprawdę jesteśmy.
Gdy rano wyjrzałem za okno,ujrzałem majestatyczną Śnieżkę górującą na miejscowością. Od razu zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Pierwsza myśl, która przemknęła mi przez głowę, to chęć stanięcia na jej szczycie, tu i t teraz, w piżamie z kawą w dłoni :-) Niestety warunki i krótki czas spędzony w Karpaczu nie dały mi szansy by zrealizować me plany, ale obiecałem, że ta góra jeszcze kiedyś o mnie usłyszy :-)
Narty w Karpaczu?

Oczywiście odnajdziecie dziesiątki małych wyciągów w samym mieście i okolicach, jeżeli jednak szukacie wrażeń, jedźcie na Kopę. To zaledwie 5 minut jazdy samochodem od ścisłego centrum. Znienawidzona przez niektórych, opisywana jako spadek komuny, zarośnięta rdzą, źle przygotowana. Krzesełka, że strach się bać, jeden mały barek na stoku, fatalnie skomunikowane poszczególne wyciągi. Wiecie co....a ja zakochałem się w tym miejscu ;-) Jedyny, gdzie w trakcie całego wyjazdu, czułem się jak na nartach. Przepiękne krajobrazy, mało ludzi i ceny bardzo, ale to bardzo przystępne. Idealne dla kogoś kto dopiero się uczy i tych zaawansowanych.
Konieczny wymóg, wyjedźcie na samą Kopę. Starym jednoosobowym krzesełkiem, który zaraz ma się urwać. Trwa to wieki, ale jest warte zachodu. Długi, wymagający stok, prześliczna panorama Karpacza i okolic. Doskonały odcinek by przyciąć i poczuć odrobinę adrenaliny.
Patrząc na to miejsce widziałem ogromny potencjał w nim drzemiący. Idealne, jako mekka ludzi kochających białe szaleństwo. Wdałem się w krótką rozmowę z jednym z pracowników, który zdradził mi, iż na przełomie tego i następnego roku, czeka to miejsce wielka renowacja. Doskonała wiadomość, pomyślałem. Jeżeli jednak szukacie zapomnianego przez wszystkich miejsca, gdzie brak komfortu nadrabia cisza, doskonałe widoki i dobre ceny, koniecznie wybierzcie się tam przez wielkimi remontami.